Lagleder

Barnefotball

  • Alle lag i NBK skal ha følgende roller besatt: Trener, assistenttrener, lagleder, dugnadsansvarlig og trivselsansvarlig.

    Les mer om lagets organisering her.


  • Alle ungdoms og seniorlag skal ha kiosk på sine hjemmekamper. Dette skal organiseres av lagleder/dugnadsansvarlig og går på rullering i foreldregruppen.

    Link til kiosk instruks: Kiosk Instruks

  • Direkte mellom administrasjonen og lagledere

    Epost/telefon
    E-post er vår hovedkanal. Ved bruk av epost er det lettere å videresende informasjon når det er nødvendig. Bruk telefon om det haster. Får du ikke svar? Send en kort sms om hva det gjaldt.

    Messenger
    Messenger skal kun brukes til korte avklaringer. Alle trener og laglederteam skal ha en felles gruppechat med administrasjonen. Bestillinger og ting en ønsker at skal bli gjort må sendes på mail. ​

    Sportslig leder skal kun ha henvendelser som angår det som skjer på banen.

    Mellom klubb og spillere/foresatte
    Spond er klubbens hovedkanal for kommunikasjon. Her kaller lagene inn til treninger, kamper og annen aktivitet. Alt av økonomiske forhold som kontingent, treningsavgift og egenandeler kommer her.

    Alle enkelthenvendelser til administrasjonen skal komme via epost/telefon.

  • Det anbefales å avholde foreldremøte minst en gang per år.
    Vi har utarbeidet en mal som kan brukes til møteinnkalling, vi ønsker at dere bruker denne så vi får en rød tråd og klarer å gjennomføre gode møter med kvalitet!
    Derfor er det viktig med møteinnkalling hvor saker som skal drøftes sendes ut i god tid.
    Link til møteinnkalling:

    Administrasjonen er positiv til å delta på foreldremøter.
    Informer oss gjerne i god tid! ​

    Husk at det skal settes av minimum 15 minutter til Fair Play på foreldremøter.​

    Nyttige tips og informasjon:
    Fair Play

  • Fotballens informasjon- og kommunikasjonssystem (FIKS) benyttes til å administrere og gjennomføre all fotballaktivitet i NFF-regi. i ungdoms- og seniorfotballen.

    Lagledere i barnefotballen trenger ikke tenke på dette.

    Klubbens fiks-ansvarlig: Øystein Johansen

  • Link til omberamming av kamper:
    Trykk her


    Link til bane oversikt:

    Trykk her for KNARVIK

    Trykk her for SEIM

    Trykk her for ALVERSUND

    Tirsdag, torsdag, fredag (fra kl. 19), lørdag og søndag er kampdager. ​

    Omberamming av kamper må skje innen: 20. April. for vårsesongen og 20. august for høstsesongen. Gjøres det etter nevnte dato blir klubben påført gebyr. Gebyret for 2022 er på kr 250,-.

  • Ta kontakt med motstander og dommer senest dagen før kamp. Klubben har et utkast til info som kan sendes ut i forkant:
    LINK HER

    Garderober / klubbhus:
    Det er ønskelig at lagene bruker klubbhus og garderober ifbm hjemmekamper. Storsalen i 1. etasje kan benyttes i forkant av kamp. Dette må bookes i forkant.

    Kampvert, vi har en egen side med instrukser: Kampvert instruks

    Vi anbefaler våre lag å ha frukt i garderoben på kampdag for å heve seriøsitet og trivsels nivå samt få påfyll av næringsfull energi!

    Bortekamper
    Vi oppfordrer alle våre lag til beregne god tid til bortekamper. Ta gjerne kontakt med motstander i god tid og avklar når dere ønsker å ankomme, avklare garderobefasiliteter og andre forhold du mener er avgjørende for en god og hyggelig kampavvikling.

    Vi oppfordrer alle lag om å etablere kjøreliste i forkant av sesong slik at alle foreldre både får mulighet og oppfordres til å være med å bidra på bortekamp. Fyll gjerne en ekstra bil med entusiastiske foreldre som vil være med!

  • Vi skiller mellom klubbdugnader og dugnader til inntekt for “lagskassen”.

    Lagsdugnad:
    Klubben har satt noen retningslinjer og føringer på hvordan det skal foregå. Les mer her

    Klubb dugnad
    Arrangement
    Reigstad Cup - Januar

    PSW Group Cup - Februar

    Trond Mohn akademi - juni​

    Tine Fotballskole – august​

    Knarvikmila – september ​

    Rema 1000 Cup – september

    Grenda Cup - november​

    Ungdomscup – desember​

    Årsfest – januar​

    Hjemmekamp - kampvert

    Salgsdugnad
    Bambusa – mai/juni​

    Bambusa – nov/des​

    Kiosk på hjemmekamp

    Klubbhus - vask og vedlikehold
    April: G13​

    Mai: J13​

    Juni: J14​

    Juli: G14​

    August: G16​

    September: J17​

    Oktober: G19​

    November: G12

    Desember: J12

  • Vi håper alle våre lag melder seg på sommer turneringer/cup! Der blir det skapt minner og felles positive opplevelser samt vennskap som er med spillerne resten av livet!

    Hvor
    Opp til 11 år: Voss Cup
    12-13 år: Sogndal Cup
    14+ år: Norway Cup 2024
    14+ år: Gothia Cup 2025

    Påmelding
    Når det kommer til påmelding til sommer cup/turneringer er det et felles samarbeid mellom lagleder og administrasjonen i forhold til påmelding og innkreving av egenandel.

    Transport:
    Buss, spillerne velger selv om det ønskes å ta buss eller reise på annen måte.
    Klubben anbefaler at spillerne reiser samlet. ​

    Overnatting:
    For ungdomsfotball anbefaler vi å sove samlet på skole.​

    Ledere:
    Egenandel til spillerne dekker kostnad for inntil 3 ledere pr lag. ​

    Lånespillere:
    Skal laget låne spillere fra andre klubber er det viktig at det foreligger avtale mellom klubbene om utlån. Sjekk også hvorvidt turneringen laget skal delta på krever godkjenning fra NFF.

  • Det er alltid kjekt å få nye spillere til NBK familien, de skal selvsagt bli tatt imot med våre verdier i fokus
    Trygghet Trivsel Tillit Tilhørighet Utvikling

    Men det kreves litt papirarbeid for å få overgangen i havn så vi har samlet de 3 skjemaene som trengs utfra hvilke situasjon spilleren er i.

    1. Spillere uten kontrakt , skal følgende overgangsskjema brukes: Trykk her

    2. Spillere som ikke har Norsk statsborgerskap , skal følgende overgangsskjema brukes:
    Trykk her

    3. Spillere med kontrakt i nåværende klubb skal følgende overgangsskjemaet brukes:
    Trykk her

  • NBK har etablert en egen økonomihåndbok som skal gjøre det lettere for alle som på et eller annet nivå er involvert i klubbens økonomi.

    Økonomihåndboken finner du under styringsdokumenter.

  • Spond er klubbens medlemssystem og brukes på lags- og klubbnivå.

    På lagsnivå brukes systemet til å organisere treninger, kamper og samlinger og kommunikasjon med foresatte og spillerne.

    På klubbnivå brukes systemet til
    * medlemsregister
    * Innkreving av medlemskontingent, avgifter og egenandeler
    * påmelding til arrangement
    * kommunikasjon

    Alle lagets spillere SKAL være registrert i spond. Det skal også lagets trenere, lagleder og ansvarlige.

    Dersom en spiller slutter, skal spilleren flyttes inn i en “undergruppe” i spond som heter “Har sluttet”. Ingen lagledere sletter spillere fra spond. Dette gjøres av administrasjon ved årsslutt.

    Undergruppen “har sluttet” opprettes av lagleder.

    Lagleder har ansvar for at alle ligger inne med riktig kontaktinformasjon og informasjon. Er det noe en ikke får til å løse skal en kontakte daglig leder på o.j@nbksport.no.

  • NBK har en egen kompetanseplan for våre trenere og ledere. Klikk her for å lese vår kompetanseplanlan.

  • Klubben har en rekke dommere med klubbdommerkurs.

    Oversikt over dommere finner du her. Listen oppdateres i forkant av hver sesong

    Som lagleder er du ansvarlig for at det blir satt opp dommer på laget kamper. Du skal også bistå dommer i etterkant av kampen med registrering av dommerregning. Informasjon om klubbens dommerarbeid, satser og systemer finner du her.

    Vi er opptatt av at flere dommere i klubben får mulighet til å dømme kamper. Ha gjerne 2-4 dommere du rullerer på i seriespill slik at flest mulig får praktisert i hverdagen.

  • Vi bruker Club Arena som bane- og møterom-kalender og til booking av baner og møterom.

    Ledig tid kan bookes ved behov og godkjennes av administrasjonen i normal arbeidstid.

    https://arena.club.no/

    Dersom du ikke har en bruker her, ta kontakt med daglig leder så opprettes det en bruker til deg.

    Kantina i Nordhordlandshallen bookes via Alver Kommune sin bookingside:

    https://site1.aktiv-kommune.no/alver/bookingfrontend/

  • Klubbens til en hver til gjeldende treningstider finner du i Club Arena.

    https://arena.club.no/