Lagleder
Ungdoms- og seniorfotball
-
Alle lag i NBK skal ha følgende roller besatt: Trener, assistenttrener, lagleder, dugnadsansvarlig og trivselsansvarlig.
Les mer om lagets organisering her.
-
Alle ungdoms og seniorlag skal ha kiosk på sine hjemmekamper. Dette skal organiseres av lagleder/dugnadsansvarlig og går på rullering i foreldregruppen.
Link til kiosk instruks: Kiosk Instruks
-
Direkte mellom administrasjonen og trenere/lagledere
Epost/telefon
E-post er vår hovedkanal. Ved bruk av epost er det lettere å videresende informasjon når det er nødvendig. Bruk telefon om det haster. Får du ikke svar? Send en kort sms om hva det gjaldt.
Messenger
Messenger skal kun brukes til korte avklaringer. Alle trener og laglederteam skal ha en felles gruppechat med administrasjonen.Sportslig leder, Aleksander Belland Eriksen, skal kun ha henvendelser som angår det som skjer på banen.
-
Alle våre barne- og ungdomslag skal avholde foreldremøte minst en gang pr år.
Vi har utarbeidet en mal som kan brukes til møteinnkalling, vi ønsker at dere bruker denne så vi får en rød tråd og klarer å gjennomføre gode møter med kvalitet!
Derfor er det viktig med møteinnkalling hvor saker som skal drøftes sendes ut i god tid.Administrasjonen er positiv til å delta på foreldremøter. Informer oss gjerne i god tid!
Husk at det skal settes av minimum 15 minutter til Fair Play på foreldremøter.
Nyttige tips og informasjon:
Fair Play -
Fotballens informasjon- og kommunikasjonssystem (FIKS) benyttes til å administrere og gjennomføre all fotballaktivitet i NFF-regi. Det betyr blant annet at alle fotballkamper, baner, spillere, dommere, kamprapporter og klubb- og lagroller er registrert i FIKS.
Alle spillere som skal benyttes i seriekamper og andre NFF-berammede kamper skal være registrert i FIKS. Finner du ikke spilleren? Ta kontakt med FIKS-ansvarlig omgående. Det er ikke lov å benytte seg av spillere som ikke er registrert i FIKS.
Har du ikke tilgang i FIKS? Send en epost til o.j@nbksport.no
Info og brukerveiledning i FIKS:
Trykk herKlubbens fiks-ansvarlig: Øystein Johansen
-
Link til omberamming av kamper:
Trykk her
Link til bane oversikt:
Trykk her for KNARVIK
Trykk her for SEIM
Trykk her for ALVERSUNDTirsdag, torsdag, fredag (fra kl. 19), lørdag og søndag er kampdager.
Omberamming av kamper må skje innen: 14. April. for vårsesongen og 25. august for høstsesongen. Gjøres det etter nevnte dato blir klubben påført gebyr. Gebyret for 2024 er på kr 250,-.
-
Ta kontakt med motstander og dommer senest dagen før kamp. Klubben har et utkast til info som kan sendes ut i forkant:
LINK HER
Garderober / klubbhus:
Det er ønskelig at lagene bruker klubbhus og garderober ifbm hjemmekamper. Storsalen i 1. etasje kan benyttes i forkant av kamp. Dette må bookes i forkant.Kampvert, vi har en egen side med instrukser: Kampvert instruks
Vi anbefaler våre lag å ha frukt i garderoben på kampdag for å heve seriøsitet og trivsels nivå samt få påfyll av næringsfull energi!
Bortekamper
Vi oppfordrer alle våre lag til beregne god tid til bortekamper. Ta gjerne kontakt med motstander i god tid og avklar når dere ønsker å ankomme, avklare garderobefasiliteter og andre forhold du mener er avgjørende for en god og hyggelig kampavvikling.Vi oppfordrer alle lag om å etablere kjøreliste i forkant av sesong slik at alle foreldre både får mulighet og oppfordres til å være med å bidra på bortekamp. Fyll gjerne en ekstra bil med entusiastiske foreldre som vil være med!
-
Lagsdugnad:
Klubben har satt noen retningslinjer og føringer på hvordan det skal foregå. Les mer her
Klubb dugnad:
Arrangement
Reigstad Cup - februarPSW Group Cup - mars
Trond Mohn akademi - juni
Tine Fotballskole – august
Knarvikmila – september
Rema 1000 Cup – oktober
Grenda Cup - november
Ungdomscup – desember
Årsfest – januar
Hjemmekamp - kampvert
Salgsdugnad
Bambusa – mai/juniBambusa – nov/des
Kiosk på hjemmekamp
Klubbhus
April: G13Mai: J13
Juni: J14
Juli: G14
August: G16
September: J17
Oktober: G19
November: Damelag
Desember: Herrelag
-
Vi håper alle våre lag melder seg på sommer turneringer/cup! Der blir det skapt minner og felles positive opplevelser samt vennskap som er med spillerne resten av livet!
Hvor
Opp til 11 år: Voss Cup
12-13 år: Sogndal Cup
14+ år: Norway Cup 2024 / Gothia Cup 2025 / Norway Cup 2026Påmelding
Når det kommer til påmelding til sommer cup/turneringer er det et felles samarbeid mellom lagleder og administrasjonen i forhold til påmelding og innkreving av egenandel. Innkreving av egenandel SKAL skje i spond, til klubben sin driftskonto.Transport:
Klubben organiserer busstransport til Norway Cup / Gothia Cup. Klubben anbefaler at spillerne reiser samlet. Overnatting:
For ungdomsfotball anbefaler vi å sove samlet på skole.Ledere:
Egenandel til spillerne dekker kostnad for inntil 3 ledere pr lag.
Lånespillere:
Skal laget låne spillere fra andre klubber er det viktig at det foreligger avtale mellom klubbene om utlån. Sjekk også hvorvidt turneringen laget skal delta på krever godkjenning fra NFF. -
Det er alltid kjekt å få nye spillere til NBK familien!
Men det kreves litt papirarbeid for å få overgangen i havn så vi har samlet de 3 skjemaene som trengs utfra hvilke situasjon spilleren er i.
1. Ved ordinære overganger , skal følgende overgangsskjema brukes: Trykk her
2. Spillere som ikke har Norsk statsborgerskap , skal bruke følgende overgangsskjema:
Trykk her -
NBK har etablert en egen økonomihåndbok som skal gjøre det lettere for alle som på et eller annet nivå er involvert i klubbens økonomi.
Økonomihåndboken finner du under styringsdokumenter.
Man finner også informasjon om innsamling til eget lag under styringsdokumenter. Klubben har satt noen rettningslinjer og føringer på hvordan det skal foregå.
Les mer her -
Spond er klubbens medlemssystem og brukes på lags- og klubbnivå.
På lagsnivå brukes systemet til å organisere treninger, kamper og samlinger og kommunikasjon med foresatte og spillerne.På klubbnivå brukes systemet til
* medlemsregister
* Innkreving av medlemskontingent, avgifter og egenandeler
* påmelding til arrangement
* kommunikasjon
Alle lagets spillere SKAL være registrert i spond. Det skal også lagets trenere, lagleder og ansvarlige.
Dersom en spiller slutter, skal spilleren flyttes inn i en “undergruppe” i spond som heter “Har sluttet”. Ingen lagledere sletter spillere fra spond. Dette gjøres av administrasjon ved årsslutt.
Undergruppen “har sluttet” opprettes av lagleder.Lagleder har ansvar for at alle ligger inne med riktig kontaktinformasjon og informasjon. Er det noe en ikke får til å løse skal en kontakte daglig leder på o.j@nbksport.no.
-
NBK har en egen kompetanseplan for våre trenere og ledere. Klikk her for å lese vår kompetanseplanlan.
-
Alle seriekamper i ungdomfotballen skal i utgangspunktet få oppsatt dommer av kretsen. Alle kamper i barnefotballen og noen kamper i ungdomsfotballen krever at hjemmelaget ordner dommer. Her er link til klubbens dommerside.